Monday 6 May 2013

kedai RM2..,

ASSALAMUALAIKUM.. semangat pulak aku nak tulis entry ni selepas galakkan,dorongan dan menyaport daripada member aku sorang ni..err..'menyaport'??ayat apa tu..sebenarnya daripada kata dasar 'support'..hahaha..kalau cikgu BM aku dengar aku punya bahasa ni,confirm dia menangis terguling-guling sebab ada anak murid macam aku,'genius'!!hehehe..masa kat sekolah,Afika tanya aku ,bila nak tulis my new entry..di sebabkan dia aku pun selepas balik sekolah membuka Mr.blog ni dan merepek-repek disini..let's join me..hahahahaha..
aku akan cerita kat korang semua rentetan cerita sampai aku pergi beli 'barang' dekat kedai RM2..sabtu lepas bersamaan 4 Mei 2013,aku dengan Afika pergi kedai buku nak beli buku la..tak kan pergi kedai buku beli basikal atau kek pulak kan??beli buku untuk penggal akan datang..then aku teringat nak beli kan anak buah aku bola..bola apa-apa la...asalkan ada bola..aku pun tanya Afika..

                     Aku: wei,kat sini ada jual bola tak??(kedai buku)

                    Afika: ko nak wat pe bola?ada la kot...

                   Aku: aku nak bagi anak buah aku la..aku da janji nak bagi hadiah hari jadi dia.    

                    ada ke?kalo tak ada nak beli dekat mana ahh??

                   Afika: beli je la kat kedai RM2..
                    
                   Aku: kat mana ahh??
                    Afika: Alah,dekat dengan econsave..nanti aku tunjuk kan..

So,lepas perbualan tu aku pun dengan Afika cepat2 beli buku tu..then pergi Cool Blog,da lama tak menikmati ice blended yang tersedaaaaaap di Muar..cehh,tak memasal kan? Aku beli perisa Vanilla Oreo dan Afika beli perisa Apple..after that.kita orang pergi Mc Donald,beli kan Aliah(anak buah aku) bubur..mama dia yang kirim..singgah sebentar di kedai roti sebelah Mc Donald beli roti..uhh,banyak kan kedai aku pergi..sebenarnya ni first time aku,di mana aku keluar berdua dengan Afika..lepas keluar dari Wetex tu,aku dengan Afika pergi tanjung,jalan-jalan cari pasal..kita orang tengok monyet,aku cakap entah-entah nanti kita orang jumpa 'monyet' lain ke..hehehe..

Selepas sakan merayap tak tentu pasal,aku dan Afika pergi kedai RM2..lebih kurang dalam 10 minit sampai la aku ke kedai RM2..aku jumpa la bola yang aku idamkan..ehh,macam mana nak ambil ni..kan tinggi..tahap ketinggian aku ni mana la sampai untuk mengambil bola itu..kemudian aku dan Afika cari la orang yang boleh membantu aku untuk mencapai bola itu..jalan punya jalan,cari punya cari jumpa la seorang mamat ni..handsome...tapi tak sehansem Hafiz Hamidun la..hahaha..then kita orang mintak tolong dia..dia dari tempat kita orang cari dia(orang yang keje kat kedai RM2) tak habis-habis senyum..kita orang rasa tudung kita orang tak senget..gigi tak go-ngak..

jadi mamat tu pun tolong ambil kan bola dan siap perli kita orang,tanya kita orang nak 10 ke bola tu??okayy,fine!!!layan kan saja..kemudian aku pun bayar bola tu..da la cashier tu macam terkesima melihat wajah aku yang cantik ni..mana taknya,siap bagi bola tu tanpa beg plastik..aku pulak yang menagih simpati meminta sehelai beg plastik..da tu dapat beg plastik besar pulak tu..okay,sangat lawak...then kita orang terus balik rumah dengan membawa sebiji bola berwarna merah bergambarkan Angry Bird..






No comments:

Post a Comment