Monday 27 May 2013

terkejut mak!!

Assalamualaikum..

hai korang..serius  campur sumpah aku rindu gila dekat blog ni..da lama kot tak update entry baru..patut la rasa macam tak boleh bernafas dengan betul.. rupa-rupanya da lama tak buat entry yang kejadah haram ni.. sorry korang.. serius aku busy nak study sebab nak exam untuk second sem..

semalam aku decide dengan member  nak pergi beli buku untuk buku sem 3.. so aku pun berjalan kaki bersama member dari parit jawa hingga ke bandar muar.. okay.. aku tahu korang tak akan percaya kan.. hehehe.. nampak beno ko menipu fathiah.. kita orang naik motor la.. tak kan nak naik kereta pulak.. dengan muar sesak macam ikan sardin tu..tak sanggup aku,nyah.. so aku menunggang motosikal dengan kelajuan 60 km/j.. lawak tak.. sebab motor tu memang boleh bawak 60 je, kalau korang bawak 65 pasti akan sampai ke kuala lumpur terus.. aku yakin tu..!

dalam 25 minit sampai la kita orang di kedai buku.. cari punya cari buku jumpa la member lelaki sorang ni.. kita orang panggil dia budak zaman dulu-dulu.. sebab apa? sebab rambut dia terjungkit ke depan.. okay,fathiah.. enough kutuk orang.. tu kan budak yang afika minat..! sorry fika,saya tak sengaja..*sambil buat muka comel.. da beli buku apa lagi,kita orang cabut lari tanpa membuat sebarang pembayaran.. aku tahu korang mesti ingat aku kelentong korang.. mana ada! betul la.. aku tak guna duit beli buku aku guna voucher la..

kemudian dengan wajah afika yang minta simpati nak beli cool blog aku pun ikut kan..kang  dia buat muka seposen kalau tak beli cool blog pulak.. ayat yang memilukan sampai menusuk ke kalbu bila dia cakap 'suka hati'.. peh,sentap mak,nyah.. intonasi tak boleh bla.. then aku pun join sekaki beli cool blog.. ada pulak mamat dan minah cina bangang tak bertempat.. tempat order dijadikan tempat menunggu cool blog dan tempat beramah mesra.. aku pun naik angin dan apa lagi sound la..

after beli cool blog kita orang round satu bandar muar.. lawak tak.. kita orang kan anak jati muar.. sebenarnya kita orang sesat sebab nak cari kedai buku yang lain tak jumpa..beberapa saat kemudian kita orang sampai..atikah pun cari la buku yang di idam-idam kan.. after jumpa kita bayar dan bla.. plan lepas pergi beli buku nak jalan-jalan pergi tanjung.. minyak motor pun da nak empty,so decide nak isi minyak dulu.. tengah-tengah bawak motor nampak pulak polis buat roadblock..

ohh. NO!!!!!!


              abang polis ensem:  ke tepi..ke tepi...

              aku pun ke tepi...dalam otak aku ligat berfikir motor afika ni ada roadtax ke tak..

              abang polis ensem:  mintak ic,lesen..

              aku pun keluar kan..

              abang polis ensem:  adik lesen da mati ni..

              aku buat muka tak bersalah,,ingat kan dia main-main.. aku ambil dan check..

             aku: ohh..ni lesen lama..(lesen P yang da lama)

            aku keluar kan yang lain..dan bagi abang polis ensem..

            abang polis ensem: adik,lesen ni pun da mati..


aku cuak macam tersesak nafas je..aku rasa macam tali gantung ada kat leher aku.. Ya Allah,Kau ampun kan la hambaMU ini.. rupa-rupanya aku bagi lesen L aku yang lama,aku rasa tahun lepas dan sudah tamat tempoh..cari punya cari jumpa lesen terbaru aku, lesen penug gitu.. siap buat muka kerek lagi kat polis tu..

so,dengan senang hati aku,aku pun berlalu dengan menyanyi lagu hoore! hoore! ...nasib baik kau ada lesen.. kalau tak ada, alamat ibu membebel sebab nak tanggung saman..

pesanan: lesen yang tak guna tu korang campak je kat lokang tak pun humban kat gaung..simpan yang perlu saja..okay..

No comments:

Post a Comment