Thursday 9 May 2013

WELCOME lower 6..

ASSALAMUALAIKUM

semoga hari ni lebih baik daripada semalam..semoga hari ini menjadi hari indah buat kita semua..cehh..bermadah pulak aku hari ni.. 8 mei 2013,budak-budak SPM tahun lepas sudah menjejak kan kaki untuk masuk lower 6..muka sedih-sedih je semua..mesti dia orang fikir masuk form 6 atau ambil STPM adalah jalan terakhir yang dia orang miliki..pehh kalo aku dengar pun da sentap.. cuba ubah cara kita berfikir,maju setapak kehadapan dan befikir secara rasional..sebenarnya masuk form 6 satu jalan yang terbaik..universiti nak ambil pelajar pun dia orang akan utama pelajar-pelajar lepasan STPM..kerajaan Malaysia sangat mengambil berat dekat kita yang masuk form 6 ni tau..cikgu-cikgu form 6 selalu cakap sebelah kaki kita ni da selangkah masuk ke universiti cuma tinggal sebelah kaki saja terpisah di sekolah..hehehehe.. owkay,memang realiti sesapa masuk form 6 orang akan cakap budak sekolah,sebab apa??sebab kita berpakaian sekolah,terikat dengan peraturan sekolah..bukankah itu makin mendisiplinkan kita..cewahhh,,aku tak sangka aku boleh tulis benda alah yang mendatangkan faedah..hehehe..kalau 2 tahun lagi aku baca older post aku ni confirm aku gelak sampai senak perut..
kepada adik-adik yang da masuk form 6 untuk sesi 2013/2014 di SMK Raja Muda,selamat datang akak ucapkan..buktikan kepada semua orang yang kita mampu berjaya even jadi pelajar sekolah lagi..jangan bersedih..dengan kata seertinya jangan nak dok melalak setiap hari kerana terpaksa masuk form 6..kalau tak nak masuk or saja-saja ikut kawan,aku nasihat kat korang baik berhenti,,kang x memasal cikgu korang sakit kepala atau panas hati..sebab result-result korang 'gempak'..

sekian untuk hari ini,waktu ini,detik ini,jam ini,dan........apa-apa je la..

aku bagi korang tengok picture aku sebelum pergi sekolah..


owkay tak payah komen or ngumpat aku tau poyosss glerr..

bye korang,aku nak pergi sekolah..hehehehe..



No comments:

Post a Comment